[vertaling] Vertaling CVS-specifieke termen

Rinse de Vries rinsedevries at kde.nl
Wed Nov 3 23:28:36 CET 2004

Op woensdag 3 november 2004 15:35, schreef Branko Collin:
> In hoeverre is CVS 'developer-gerelateerd'? Het lijkt me dat
> versioning ook prima door andere groepen gebruikt kan worden. Hooguit
> dat die niet de behoefte hebben tegelijkertijd aan een bestand te
> werken. Zijn daar gegevens over bekend?

Ik denk dat de niet-developer-groepen eerder kiezen voor andere version
control systems dan voor cvs.

Verder heb je het probleem dat bijv. cervisia enkel een frontend is voor de
commandline tool 'cvs'.

Vandaar dat we bij cervisia hebben gekozen om de cvs-commando's niet te
vertalen.

Andere oplossing, welke gebruikt is in oudere versies van cervisia, is het
door elkaar gebruiken van de termen, bijv.

'Bijwerken (cvs update)'
'Vastleggen (cvs commit)'

Rinse