Meeting

Mark Van den Borre vertaling@nl.linux.org
Wed, 21 Jan 2004 21:45:23 +0100

Op wo 21-01-2004, om 13:42 schreef Jeroen ten Berge:

> Zondag lijkt mij voor iedereen de beste dag, echter er kunnen er zijn met religieuze behoudingen, zolang ik daar niets over hoor probeer ik het op een zondag te regelen.

> Ik verwacht zelf eigenlijk alleen maar animo van ons arme vertalers, als ik drankjes en hapjes regel, wil ik niet teveel verliezen, ik hoef natuurlijk ook geen winst, ik denk zelf dat € 5,- per persoon genoeg moet zijn voor lunch en frisdank en koffie en thee.
Hm,

> Als jij de enige vlaming bent, dan heeft dat weinig invloed op de lokatie waar de meeste animo vandaan komt, dus hoe meer zuiderburen en brabanders, limburgers en zuid hollanders, des te meer kans dat het in noord brabant zal plaatsvinden.
Ik zeg dit nu niet omdat ik Vlaming ben, maar vanuit een bekommernis om
de kwaliteit van de vertalingen:
Het is belangrijk voldoende Vlamingen tussen de vertalers te hebben. Er
zijn heel wat taalgebruiken die benoorden de landsgrens gemeengoed zijn,
maar die men in Vlaanderen niet gebruikt/verstaat (en vice versa :).
Daarom denk ik dat het belangrijk is oog te hebben voor voldoende
Vlamingen in het vertaalteam.
Of dat nu tot uiting moet komen in de keuze van een locatie, laat ik in
het midden. Ik wil maar aantonen dat er ook een extra criterium kan
spelen bovenop de kortste gemiddelde verplaatsing voor de deelnemers.

Och, ik wil er zeker niet over spijkers-op-laag-water-zoeken,
muggeziften, mezepissen. Ikzelf zit er echt niet mee in om op een zondag
enkele honderden kilometers te reizen. Ik hoop alleen dat andere
Vlamingen daar ook zo over denken...

Mark