vertaalhulp aangeboden

alverman vertaling@nl.linux.org
Tue, 13 Jan 2004 17:40:49 +0100

Een tijdje geleden ben ik aan de slag gegaan met  GnuCash(1.8.7).  In de
help bestanden kwam ik de vraag om hulp bij het vertalen tegen.  Na wat
zoeken op het net kwam ik bij hier terecht.  Mochten jullie hulp bij het
vertalen kunnen gebruiken, dan bied ik deze graag aan.  Ik heb een
boekhoudkundige achtergrond, werk al jaren op pc's (sinds 1973) maar ben
een newby wat Linux betreft.
Misschien kan ik in eerste instantie helpen met het nakijken van de
vertalingen.  TIjdens het gebruik van GnuCash kwam ik een aantal termen
tegen waarvan  m.i. de vertaling niet helemaal spoort met de
boekhoudkundige terminologie.  Ik begrijp dat GnuCash zich vooral wil
richten op mensen met weinig of geen boekhoudkundige kennis - een
streven waar ik helemaal achtersta en waar ik op mijn manier ook al
jaren mee bezig ben- en ik kan daar wellicht wat nuttig werk in verrichten.
Lamaarhoren.