[vertaling] verbeterde vertalingen voor de vensterbeheerder van Xfce

Freek de Kruijf f.de.kruijf op gmail.com
Vr Mrt 6 12:50:59 CET 2020

Op vrijdag 6 maart 2020 11:43:07 CET schreef Benno Schulenberg:
> Hallo vertalers, Pjotr, Stef,
>
> Sinds ik drie jaar geleden Xubuntu op dit laptopje geïnstalleerd heb
> (Gnome werd te zwaar), heb ik me af en toe geërgerd aan de vreemde
> en inconsequente vertalingen van allerlei Xfce-toepassingen.
>
> Helaas wordt de vertaling van Xfce gedaan via Transifex, wat het
> ondoorzichtig en vrijwel ontoegankelijk maakt -- aan het accepteren
> van gebruiksvoorwaarden doe ik niet mee.  Vrije software voor alles.
>
> Vandaag heb ik uiteindelijk de moeite genomen op het xfwm-deel van de
> Xfce broncode (inclusief PO-bestanden) te klonen, en heb verbeteringen
> [...]

Mooi werk Benno,

met het meeste ben ik het eens, maar configure vertaal ik liever met
configureren. Ook hier, zoal je voorstelt, liever de infinitief i.p.v. de
gebiedende wijs.

--
vr.gr.

Freek de Kruijf