[vertaling] Vervelende fout in vertaling gnome-menus

Benno Schulenberg bensberg op justemail.net
Ma Feb 2 21:55:02 CET 2015

Hallo Paul,

Bedankt voor je melding.  Maar Gnome wordt niet op de TP vertaald;
zij hebben een eigen vertaalteam.  Zie https://l10n.gnome.org/teams/nl/ .
Daar vind je een link om een vertaalfout te rapporteren, of om een
mailtje naar de teamlijst te sturen, of je kunt zoeken in de bestanden
om te zien of de boel al verbeterd is.

> Ik vroeg me af of deze fout wellicht al gecorrigeerd is voor een
> nieuwere versie van Gnome, en zo ja, voor welke vertaling is dan
> gekozen?

Ik weet het niet en ben niet bekend met de Gnome-bestanden
dus heb geen idee waar ik moet kijken om dit te vinden.

> Mocht de fout nog niet gecorrigeerd zijn, is er hier iemand bereid dit
> te corrigeren en wat lijkt de juiste vertaling?  Misschien
> "Accessoiries" vertalen in "Accessoires"?

Dat laatste lijkt me prima.

Met vriendelijke groet,

http://www.fastmail.com - Access your email from home and the web