[vertaling] Vervelende fout in vertaling gnome-menus

Paul van der Vlis paul op vandervlis.nl
Ma Feb 2 10:45:31 CET 2015

Beste mensen,

Allereerst bedankt voor jullie vertalerswerk.

In het menu van het Gnome menu heb ik een vervelende fout gevonden.
Zowel "Utilities" als "Accesdoiries" zijn vertaald in "Hulpmiddelen",
waardoor er twee items "Hulpmiddelen" zijn in het menu.

Ik heb een screenshot meegestuurd, al weet ik niet of die hier
geaccepteerd worden.

Ik heb de vertaler Wouter Bolster hierover geprobeerd een e-mail te
sturen, maar deze kwam retour met onderstaande melding van de SMTP
server "restaurant.gnome.org":
<wbolster op gnome.org>: can't create user output file. Command output:
procmail: Couldn't create "/var/spool/mail/wbolster"

In het po-file vond ik ook dit e-mail adres, dus vandaar dit mailtje.

Het probleem zie ik in de release canditate van Debian 8, in Gnome
Classic en in Gnome Flashback (Gnome 14).

Ik vroeg me af of deze fout wellicht al gecorrigeerd is voor een
nieuwere versie van Gnome, en zo ja, voor welke vertaling is dan
gekozen?  Ik wil het probleem namelijk graag verhelpen.

Voor Debian 8 zal ik waarschijnlijk te laat zijn, maar wellicht kan het
in Debian 8.1 komen, of anders kan ik er in elk geval mijn klanten mee
helpen.

Mocht de fout nog niet gecorrigeerd zijn, is er hier iemand bereid dit
te corrigeren en wat lijkt de juiste vertaling?  Misschien
"Accessoiries" vertalen in "Accessoires"?

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

p.s. Mocht je willen reageren, stuur me dan graag een CC, ik krijg de
mails van deze lijst niet.

http://www.vandervlis.nl