[vertaling] Een bijgewerkte vertaling van childsplay aan deze lijst voorleggen?

Frans Spiesschaert Frans.Spiesschaert op yucom.be
Wo Apr 29 20:43:38 CEST 2015

Dag Benno,

Bedankt voor je concrete voorbeelden. Ik denk dat ze me kunnen helpen om
ook mijn twijfels erg concreet te maken.

Benno Schulenberg schreef op wo 29-04-2015 om 19:38 [+0200]:
> Hoi Frans,

> Om op het voorbeeld van Taaladvies aan te sluiten: "Houd je van
> gezelschapsspelen", vroeg Grietje, "van balspelen, of meer van
> denkspelen?"  "Van balspelen, natuurlijlk", zei Hans.  "Oei", zei
> Grietje, "dat komt slecht uit, want Childsplay is een kastje vol
> denkspellen."

Als ik naar de winkel ga en ik koop er een doos met vier op een rij en
één met een memoryspel in, dan heb ik twee gezelschapsspellen gekocht en
kan ik thuis met de kinderen gezellig gezelschapsspelen spelen.
Maar bij een computerprogramma als childsplay is naar mijn gevoel het
materiële aspect bijna volledig naar de achtergrond verdwenen, waardoor
enkel nog de activiteit van het spelen overblijft en er geen sprake meer
is van het materiaal dat je nodig hebt om dat spel/die spelen te spelen.
En dus neig ik naar spelen als meervoudsvorm.
En mijn twijfel is: is het terecht dat ik een computerprogramma beschouw
als minder materieel dan een echte spellendoos uit de speelgoedwinkel?
Want mocht dit onterecht zijn, dan zou ik spellen als meervoudsvorm
kiezen.

--
Groetjes,
Frans