[vertaling] vernieuwde vertaling van Parted

Manfred Stienstra manfred.stienstra at dwerg.net
Thu May 5 16:06:56 CEST 2005

On Thu, 2005-05-05 at 10:33 +0200, Rinse de Vries wrote:

> is inderdaad gewoon nederlands :)
> Zie geen enkele reden waarom de term niet gebruikt kan worden.

Dat kan niet omdat geometrie in het Nederlands meetkunde betekent. Je
kan het niet gebruiken om aan te geven hoe en of een voorwerp een ruimte
inneemt of opspant zoals in het Engels. In deze context gaat het over de
indeling van de harddisk in sectoren, koppen en cylinders. Van deze
gegevens kan de grootte worden afgeleid. In deze context is dus
afmetingen, samenstelling en opbouw mischien een goede vertaling.

Manfred