[vertaling] vernieuwde vertaling van Parted

Gerald Raucamp cavey at vengeance.et.tudelft.nl
Thu May 5 09:50:31 CEST 2005

On Thu May 05 2005, Benno Schulenberg wrote:

> Ja, dat vond ik ook.  Maar bij "indeling van een schijf" denk ik in
> deze context steeds aan de partitionering...  Iemand een beter
> woord dan "afmeting"?

Geometrie is toch een bestaand nederlands woord of ben ik nou gek?
En geometrie kan van alles zijn mits het maar de
maten/afmetingen/omvang/verhoudingen van iets beschrijft toch?

(Echt, als mensen het woord geometrie niet kennen (ik doel dan op de
eindgebruikers), dan is het toch back-2-school wat mij betreft :P)

> Wat deelwoorden betreft heb je gelijk, ik heb er "die aangeven" van
> gemaakt.  Dat 'fake' heb ik over de kop gekeken, maar weet me er
> geen raad mee.  "Nep"?  Een "nep-MSDOS-partitietabel"?

Nep is niet echt fake in deze context toch? Een zich als
MSDOS-partitietabel gedragende entiteit?

> Oeps...  (Hoe doe je blozen in emoticons?)
eh, op z'n japans: (*^_^*) of gewoon *^_^*

Als je teveel aan msn messenger doet: :$ (Grrrrrrrruwelllllllllll omdat
in het reguliere chat/email verkeer tegen te komen)

> Maar ik heb geen idee wat groepsdescriptors zijn.

Description is toch omschrijving? Een group descriptor is vast een
eigenschap van iets, wat dan een bepaalde groep van partities beschrijft
(logische/extended partitie container?)

Heh, nu ik er zo meer over nadenk is beschrijver wellicht niet eens zo
verkeerd.

> Maar 'unclean' is nog niet "beschadigd", het moet alleen weer netjes
> bijgewerkt worden.

niet-schone / niet  gecontroleerde / fouten bevattende ?

Ziet maar wat u ermee kunt doen ^_^

Gerald Raucamp - cavey at vengeance.et.tudelft.nl
                           http://www.cavey.nl