[vertaling] Vertaling inkscape en 'document opslaan?' consistentie.

Ronald van Engelen vrijschrift.org at lacocina.nl
Wed May 4 16:18:34 CEST 2005

Op wo, 04-05-2005 te 15:45 +0200, schreef Jeroen Dekkers:

> Eigendomsmatig.
>
> Alhoewel ik nooit lekker vind klinken. "Proprietary software" vertaal
> ik daarom over het algemeen naar "onvrije software". :-)

Behalve dat het eigendom is van een fabrikant (en mogelijk merkgebonden
is), gaat het in deze context (File -> Document Preferences -> Metadata)
vooral om het 'niet open' aspect.

Het is vreemd om deze term ('Proprietary) hier te gebruiken, aangezien
de term meestal in een negatieve context gebruikt wordt om een
niet-vrije licentievorm aan te duiden. Wanneer een gebruiker zelf
hiervoor kiest, denk ik dat 'Commercial' duidelijker is.

Ronald