[vertaling] Vertaling inkscape en 'document opslaan?' consistentie.

jeroen at dirck.mine.nu jeroen at dirck.mine.nu
Tue May 3 22:08:27 CEST 2005

Hallo,

Ik heb het SVG tekenprogramma Inkscape bijna volledig naar het Nederlands
vertaald (nog ca. 50 van 1500 vertalingen te gaan). Als er hier mensen
zijn die het toevallig gebruiken, zouden die eens een blik op de
vetaling willen werpen?
Hij is hier te downloaden:
http://sourceforge.net/tracker/index.php?func=detail&aid=1194610&group_id=93438&atid=604308

Voor overigen geinteresseerden: het is een GTK programma, voor de grote
distro's wel te krijgen. Er is ook een prima Windows-port te downloaden.

Wat me net bij een eigen controle opviel was dat er in Gnome bijna geen
twee programma's zijn die dezelfde melding geven als je een een
gewijzigd document wilt sluiten. De teksten zijn veelal een variatie op
'wijzigingen/veranderingen van/aan ...' (ik heb Abiword, Gnumeric,
Gimp en Gedit bekeken). Ik begrijp dat de teksten in het Engels vaak
verschillen, maar is het een idee om dit tenminste in het Nederlands
consistent te maken?

Groetjes,

Jeroen.