[vertaling] Instellingen van Kbabel / problemen

Freek de Kruijf f.de.kruijf at hetnet.nl
Fri Feb 11 17:37:36 CET 2005

L.S.

Ik gebruik Kbabel 1.9.1 onder KDE 3.3.2 "a". Ik heb problemen met een
aantal instellingen.
1. Onder Instellingen -> Woordenboek instellen -> PO alternatief
Er staat ingevuld "../../../de/messages/@DIR1@/@PACKAGE at .po", maar dat
heeft niet veel zin. Wat hebben anderen hier?
2. Onder Instellingen -> Woordenboek instellen -> TMX compendium
Er staat "http://i18n.kde.org/po_overview/@LANG@.messages", maar dit
levert een foutboodschap dat aangeeft dan het formaat niet juist is.
Ook als ik dit vervang door een locale file nl.messages die ik ergens
van een ftp-site heb opgehaald dan levert dat dezelfde foutmelding op.
3. Onder Instellingen -> Woordenboek instellen -> Vertalingendatabase
Ik heb daar staan ~/.kde/share/apps/kbabeldict/dbsearchengine en in die
map staat 1,8 MB aan gegevens in 4 files.
4. Onder Instellingen -> Woordenboek instellen -> PO Compendium
Er staat "http://i18n.kde.org/po_overview/@LANG@.messages" dezelfde URL
als boven. Het lijkt erop dat deze wel resultaten geeft, maar vaak ook
niet.

Bij het gebruik van deze woordenboeken via een selectie in msgid en dan
Crtl+1 of Ctrl+2 of Ctrl+3 of Ctrl+4 krijg ik vaak niets te zien. Soms
krijg ik wel iets te zien uit het po-bestand waarmee ik bezig ben. Het
is ook gebeurd dat ik 1000 keer hetzelfde antwoord zie verschijnen. Ik
moet het rode kruisje indrukken om het te laten stoppen.

Ik zou graag vernemen hoe jullie deze hebben ingesteld en of er bij
jullie ook problemen mee zijn?

--
vr.gr.

Freek