[vertaling] 'collation character' = "samengesteld teken"?

Reinout van Schouwen reinout at cs.vu.nl
Wed Aug 10 11:27:43 CEST 2005

On Wed, 10 Aug 2005, Jan Claeys wrote:

> (In te geven als "compose a a" als je een compose key ingesteld hebt.)

Bij mij (Mandriva LE2005 met Xorg 6.8.2, toetsenbord ingesteld op
Amerikaans Engels) kun je Compose "emuleren" door Shift+AltGr te geven.

Als je dan ook nog de X Input Method aanzet (vraag me niet waarom) in
een GTK textfield (contextmenu > invoermethoden) kun je zelfs de lange
ij-ligatuur waar ik het over had typen door Compose gevolgd door i j.

groeten,

--
Reinout van Schouwen	   ***	student of Artifical Intelligence
email: reinout at cs.vu.nl    ***	mobile phone: +31-6-44360778