[vertaling] nano-1.3.8 (42%, 122 onvertaald)

Benno Schulenberg benno at nietvergeten.nl
Mon Aug 8 00:02:20 CEST 2005

Reinout van Schouwen schreef:
> Wel vind ik 'verwijzing' een betere
> vertaling voor 'link' dan 'koppeling' (aangezien koppelen al in
> de context van mount gebruikt wordt).

Maar voor 'mount' wordt "aankoppelen" gebruikt; net even iets
anders.  Zelf zou ik 'link' het liefst gewoon als "link" vertalen,
een prima Nederlands woord: betrekking, relatie => schakel.  Maar
ik houd hier "koppeling" aan puur wegens consistentie.

"Verwijzing" vind ik geen goede vertaling, omdat hetzelfde woord ook
in 'hard link' gebruikt wordt, en dat is toch echt een koppeling,
een verbinding, naar mijn idee.