status dock

Rinse de Vries vertaling@nl.linux.org
Sat, 28 Sep 2002 22:44:15 +0200

Op vrijdag 27 september 2002 11:47, schreef Vincent van Adrighem:

> Hmm, in GNOME heet het een statusdock, maar systeemvak klinkt goed. Ik
> ga d'r voor :-)
> Wat zou je dan maken van zo'n plaatje in het systeemvak (docklet)?
> statusobject?

In KDE heet dat een pictogram  :o)

> Nu we het er toch over hebben... hoe noemt KDE een programma wat zich
> op het paneel nestelt? In GNOME-engels is het applet, wat we eigenlijk
> ook in het nederlands hebben overgenomen (met eventueel de toevoeging
> -je). Een vertaling als paneelprogsel klinkt leuk maar komt zo knullig
> over ;-) en applet zegt de mensen niet zo bar veel....al hoeft dat
> natuurlijk niet per see.

Applet hebben we gewoon laten staan. Je zou een Nederlandse term hier van
maken, maar je zult imho hoe dan ook de gebruiker moeten uitleggen wat voor
applicatie dat nu is. Dan is de term 'applet' net zo goed ..
Het beleid van de KDE-vertaling is zowiezo het laten staan van dergelijke
termen.
Dit onder meer ook omdat we nooit een volledige NL-documentatie zullen
krijgen..

Rinse