status dock

Vincent van Adrighem vertaling@nl.linux.org
Fri, 27 Sep 2002 11:47:49 +0200

Op 2002.09.26 14:52 schreef Huib Kleinhout:
> Hoi,
> Ik heb deze vraag al eens in de kde-nl groep gesteld en Rinse was toen
> zo vriendelijk om te antwoorden.
> zie:

Hmm, in GNOME heet het een statusdock, maar systeemvak klinkt goed. Ik
ga d'r voor :-)
Wat zou je dan maken van zo'n plaatje in het systeemvak (docklet)?
statusobject?

Nu we het er toch over hebben... hoe noemt KDE een programma wat zich
op het paneel nestelt? In GNOME-engels is het applet, wat we eigenlijk
ook in het nederlands hebben overgenomen (met eventueel de toevoeging
-je). Een vertaling als paneelprogsel klinkt leuk maar komt zo knullig
over ;-) en applet zegt de mensen niet zo bar veel....al hoeft dat
natuurlijk niet per see.

Groetjes,
Vincent

P.S. Ik heb een nieuwe vertaling voor Gaim (0.60 gnome2 CVS HEAD
blabla) gemaakt. Als iemand hem wil uitproberen en wat feedback wil
geven, dan graag.
De URL:
http://sourceforge.net/tracker/index.php?func=detail&aid=609230&group_id=235&atid=300235