[vertaling] paragrafen 151-200 van lilypond.po bijgewerkt

Frans Spiesschaert Frans.Spiesschaert op yucom.be
Wo Nov 18 16:08:34 CET 2015

Dag Benno en Freek,

Bedankt voor het nalezen en de achtergrondinformatie.

Benno Schulenberg schreef op di 17-11-2015 om 10:01 [+0100]:

> Mooi.  Maar... als ik het origineel goed begrijp, dan gaat het alleen
> verkeerd bij kromme haakjes, niet bij rechte.

Zo lees ik de Engelse tekst ook.

> Dus zou ik zeggen:
>
> "Gebogen antimetrische-figuurhaakjes zijn niet correct geïmplementeerd"

Ik heb moeite gehad om in dit verband referenties te vinden. Heb er toch
1 gevonden: https://nl.wikipedia.org/wiki/Sextool. Daaruit de volgende
zin: "De sextool wordt genoteerd met een (optioneel) boogje of
(optioneel) haakje."
Op basis daarvan voel ik toch meer voor 'Antimetrische-figuurboogjes'
dan voor 'Gebogen antimetrische-figuurhaakjes'.

Ik verander het in die zin in het po-bestand van lilypond, maar mocht
jij sterke gevoelens hebben voor 'Gebogen antimetrische-figuurhaakjes',
dan kan ik daar ook mee leven.'Gebogen antimetrische-figuurhaakjes'

--
Groetjes,
Frans

===