[vertaling] vertaling sudo

Benno Schulenberg bensberg op justemail.net
Zo Mrt 11 21:24:53 CET 2012

Hendrik Maryns schreef:

> Waarom plots hoofdletters?  In het Engels niet en ook in het NL worden
> letterwoorden vaak klein geschreven: vwo, tv, cd, vmbo, …

In het Nederlands worden volledig ingeburgerde afkortingen van dagelijkse
zaken inderdaad met kleine letters geschreven.  Alle andere afkortingen
niet: SER, FNV, PSV...  In dit geval is UID feitelijk niet eens een echte
letter-voor-letter afkorting.  Maar als er "uid" geschreven wordt, dan lees
ik dat net als het woord "uit" maar dan met een d-klank.  Als er "UID"
staat, dan lees ik het als "u ie dee", en dat is wat de bedoeling is.

Met vriendelijke groet,

http://www.fastmail.fm - A no graphics, no pop-ups email service