[vertaling] cryptsetup-1.1.0-rc4.nl.po: uw mening

Tim Van Holder tim.van.holder op telenet.be
Wo Feb 10 11:17:38 CET 2010

On 2010-02-09 21:54, Koen Torfs wrote:
> Wederom gegroet,

> Ik heb net gezien dat ik in de originele e-mail een fout gezet heb: de
> zin is "Default compiled-in device cipher parameters:" - ik heb "cipher"
> vergeten te typen.
>
> Aldus zou ik van die zin "Standaard meegecompileerde parameters van het
> apparaatsversleutelingsalgoritme" maken aangezien de parameters
> toebehoren aan het "device cipher" in plaats van het "device"?
>
> Groeten, en een belofte beter te leren lezen :),

Kan ook als de "cipher parameters" van het "device" beschouwd worden;
dan is het "Standaard meegecompileerde apparaatversleutelingsparameters
..." (weet niet zeker of het apparaats- of apparaat- is; dat laatste
klinkt mij "juister" in de oren).

> Na een hele tijd hierover na te denken ben ik er nog niet uit. Een
> volledige leesopdracht impliceert systeembelasting, en hoewel het
> duidelijk lijkt dat het systeem zoiezo zwaar belast zal worden, is dit
> niet 100% 'bewezen' of feit (afhankelijk van systeemcapaciteit, andere
> processen etc). Denk ik toch - ik verwar mezelf soms!

Mja ik had de indruk de laatste keer dat het Engels van de makers van
cryptsetup niet altijd even goed was; dus ik ben eerder geneigd richting
"exhaustive" dan "exhausting". Maar het lezen van de broncode rond de
boodschap in kwestie zou hier misschien de beste aanpak zijn.