[vertaling] grub (99%)

Hendrik Maryns hamaryns op googlemail.com
Ma Aug 9 18:43:37 CEST 2010

Sorry Tim, die moest aan iedereen

Op 09-08-10 15:36 heeft Tim Van Holder als volgt van zich laten horen:

> Ik lees het engels trouwens als "May fix (failures || hangs) on some
> BIOSes". Met andere woorden kan het zowel storingen als blokkages oplossen.
> Ik vind ook iets als "ondoeltreffend" beter dan "ineffectief".

Aha! Inderdaad.

> Zou dus eerder gaan voor "Dit kan storingen of blokkages verhelpen op
> sommige BIOS'en, maar wordt ondoeltreffend met besturingssystemen die
> geen RSDP van GRUB ontvangen."

Goed!

> Die "wordt ondoeltreffend" kan eventueel het mooiere "heeft geen effect"
> worden als dat de betekenis correct behoudt.
>
> Die laatste deelzin is me ook niet helemaal duidelijk; ik las het eerst
> eerder als "maar maakt het ondoeltreffend omdat het bestruringssysteem
> dan geen RSDP ontvangt van GRUB". Alleen is het dan niet duidelijk wat
> die "it" juist is, dus de lezing die tot de bestaande vertaling leidde
> lijkt inderdaad logischer.

Dat zal je eens aan de ontwikkelaars moeten vragen, denk ik.

H.
--
Hendrik Maryns

VANAF/AB/FROM 15-08-2010: