[vertaling] Voorstel voor libgpewidget 0.117.nl.po

Reinout van Schouwen reinouts op gnome.org
Di Okt 13 10:37:09 CEST 2009

Beste Mark,

Op maandag 12-10-2009 om 23:02 uur [tijdzone +0200], schreef Mark
Haanen:

> Graag jullie bijzondere aandacht voor string 2. Je zou deze even goed
> met "[...] het dialoogvenster." kunnen vertalen. Gevoelsmatig blijft
> echter met de gekozen vertaling meer speelruimte voor een evt.
> cli-implementatie van deze library.

Als ik je goed begrijp is die CLI-implementatie er (nog) niet?
In dat geval zou ik over dialoogvenster spreken.

> msgid "Select colour"
> msgstr "Kleur selecteren"

Is dit een venstertitel of een "opdracht" aan de gebruiker?\
In het laatste geval zou ik de gebiedende wijs gebruiken: Selecteer een
kleur. (In alle andere gevallen is de huidige vertaling beter!)

> msgid "Icon \"%s\" not loaded."
> msgstr "Pictogram \"%s\" niet geladen."

Bij een GUI is het aan te raden om typografische “aanhalingstekens” te
gebruiken.

groeten,

--
Reinout van Schouwen