[vertaling] Vertaling Digest, Vol 48, Issue 2

Reinout van Schouwen reinouts at gnome.org
Tue Sep 2 12:47:40 CEST 2008

Op dinsdag 02-09-2008 om 12:13 uur [tijdzone +0200], schreef Hendrik
Maryns:

> Ideetje: ik help ook mee met de vertaling van de wiki-software via
> betawiki (http://translatewiki.net/wiki/Main_Page).  In hun laatste
> nieuwsbrief schreven ze dat ze graag ook andere OS-projecten willen
> hosten.  Onder andere een spel (freecol, een kloon van Settlers of hoe
> het heet) en enkele extensies zijn er al beschikbaar.  Misschien kunnen
> we ook de bestanden van het TP op die manier aanbieden?  Dat zou in
> ieder geval een zeer makkelijke manier zijn voor mensen die ervoor
> terugschrikken om po-bestanden te downloaden en aan de robot te sturen
> [...]

Ik weet niet zeker of dat wel een goed idee is. Gebruikt MediaWiki
standaard gettext po-bestanden? Ondersteunt men alle speciale
mogelijkheden zoals plurals en msgctxt?

Als we toch gaan kijken naar zoiets, dan lijkt Transifex mij eigenlijk
wel een goede gegadigde: http://transifex.org/

groeten,

--
Reinout van Schouwen