[vertaling] nieuw po-bestand gebruiken

Reinout van Schouwen reinouts op gnome.org
Wo Okt 29 14:11:52 CET 2008

Op woensdag 29-10-2008 om 13:46 uur [tijdzone +0100], schreef Erwin
Poeze:

> het bestand vorbis-tools.mo staat bij mij  (Ubuntu 8.04) onder
> /usr/local/share/locale/nl/LC_MESSAGES en onder
> /usr/share/locale-langpack/nl/LC_MESSAGES/vorbis-tools.mo

Dat betekent dus dat je zowel een lokale- als een systeeminstallatie
hebt van vorbis-tools.

> Vreemd genoeg heeft hard vervangen van het vorbis-tools.mo-bestand in
> /usr/local/share/locale/nl/LC_MESSAGES met een nieuw aangemaakte ook
> geen effect.

Dat zal inderdaad geen effect hebben wanneer de executable die je
gebruikt, van de systeeminstallatie komt. Wat gebeurt er als je de .mo
in de langpack-directory vervangt?

> Ik heb ook gezocht of er misschien een dubbele installatie van
> vorbis-tools bestond, maar dat is niet het geval.

Hoe heb je dat gedaan dan?

groeten,

--
Reinout van Schouwen