[vertaling] vertaling rpm

Hendrik Maryns hendrik.maryns at uni-tuebingen.de
Mon Mar 31 17:50:57 CEST 2008

Benno Schulenberg schreef:

> Om consequent te zijn:
> s/specbestand/spec-bestand/

Dan hierboven ook.  Of ‘specificatiebestand’.

> Onjuist magisch nummer

Hoe weet je dat het om een nummer gaat?

> Ontbrekende directe koppeling(en)

Was dat niet ‘harde koppelingen’?

> enwar?  Het lijkt me om de omgevingsvariabelen te gaan.

‘(test op omgevingsvariabelen)’?

> redelijkheidscontrole  ?

test op redelijkheid?

> toegevoegde pakketvereisten negeren voor doelen van symbolische
> koppelingen  ?

Het zijn de targets die symlinks zijn.
‘bijkomende pakketvereisten negeren voor doelen die een symbolische
koppeling zijn’

> EXPR weergeven na uitvoering van macro's  ?

Mijn stokpaardje: ook hier Unicode: ’ (U+2019)

> toestandsmachine van ladingsbestand debuggen  ?

> toestandsmachine van pakket debuggen  ?

Nu ben ik weer in de war.  Mijn vorige mail suggereerde dat ‘file’ bij
‘state machine’ hoort omdat er ook debug package file state machine
stond, maar dat is dus niet het geval.  Dan hoort ‘file’ dus wel bij
‘payload’.  En dan vind ik de suggesties van Benno goed.

> %%config-bestanden  ?

Mwa, ik ben niet zo voor overdadige streepjes.

> %%readme-bestanden  ?

Maar dit wel, lijkt me.  Met of zonder streepje, kwestie van smaak.

Is dat niet ‘sleutel met ID %s’?

H.
--
Hendrik Maryns