[vertaling] dia

Benno Schulenberg bensberg at justemail.net
Fri Apr 18 00:08:41 CEST 2008

Branko Collin schreef:
> jaren geleden heb ik gezegd Dia te willen
> overnemen, en volgens mij heeft het ook een tijd op mijn naam
> gestaan,

Hmm, hoe worden toewijzingen in Gnome geregeld?  Op en rond
http://l10n.gnome.org/module/dia kan ik daar niks over vinden.

> Dia valt onder de projecten die familie zijn van Gnome (maakt
> o.a. gebruik van GTK+), en het beheer van de vertalingen zou dus
> onder Vincent moeten vallen. Maar van hem heb ik ook al een tijd
> geen teken van leven gezien op deze lijst.

Vincent is niet meer geabonneerd: een paar maanden geleden heeft hij
zichzelf van deze lijst uitgeschreven.

> Bijgesloten de diff tussen de huidige CVS van Dia stable en mijn
> nieuwe versie daarvan. ... Hm, heel vervelend, het lijkt erop dat
> mijn editor commentaarregels heeft opgesplitst? Dat maakt de diff
> niet echt leesbaarder.

Zou je een nieuwe diff willen maken na eerst een 'grep -v ^#' op
beide PO-bestanden te hebben losgelaten, en ook op beide een
msgmerge tegen het POT-bestand, zodat ze dezelfde manier van
regelafbreken gebruiken.  Dan wordt de diff een heel stuk minder.