[vertaling] veranderingen aan shared-mime-info

Benno Schulenberg bensberg at justemail.net
Tue Sep 25 21:50:01 CEST 2007

Tino Meinen wrote:
> Op maandag 24-09-2007 om 19:49 uur [tijdzone +0200], schreef
> Benno Schulenberg:
>
> Wordt hier wel de merknaam Digital bedoeld?

Dat heb ik zonet nagevraagd bij de beheerders van shared-mime-info.
Nog even wachten op hun antwoord.

> Die tussen-s vind ik niet echt mooi.

Mee eens.  Inmiddels zijn de strings in de nieuwe versie alweer
veranderd:

  msgid "OpenOffice Draw drawing"
  msgstr "OpenOffice.org Draw-tekening"

  msgid "OpenOffice Draw template"
  msgstr "OpenOffice.org Draw-sjabloon"

Deze nieuwe msgstrs heb ik gekopieerd naar de nog onvolmaakte msgids
van 0.21.

> Is meedere ipv verschillende niet beter hier?

Volgens http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/529/ zijn het
synoniemen.  Maar ik heb het aangepast.

> En formaten vind ik toch wat mooier dan opmaken. Opmaken vind ik
> zo naar een werkwoord klinken.

Voor mij klinkt "formaten" puur en alleen naar "afmetingen".

> In het licht van wat Reinout schreef en je antwoord daarop, kan
> het dan niet gewoon: "aankoppelpunt" worden?

Lijkt me niet: het is ook "verbindingspunt" en niet "verbindpunt".

> of "aankoppeling"?

"Aankoppeling" zou ook kunnen gaan over wat er aangekoppeld is, niet
alleen over het punt waar het aangekoppeld is.

Akkoord, is veranderd.