[vertaling] bijwerking van Abiword

Benno Schulenberg bensberg at justemail.net
Wed Oct 24 16:47:32 CEST 2007

Wouter Bolsterlee schreef:

> Ik vind web-layout veel mooier.

Mee eens.  Maar de officiële spelling is "lay-out":
http://woordenlijst.org/zoek/?q=layout
http://woordenlijst.org/zoek/?q=lay-out

Als anderen er geen bezwaar tegenhebben wil ik er best "layout" van
maken.

Maar het lijkt hier eigelijk om een soort weergave te gaan: het is
een keuzemogelijkheid in het menu 'Beeld'.  De andere twee
mogelijkheden zijn "Normaal" en "Afdrukweergave".  Dus misschien
is "Webweergave" een betere optie.  (Hoewel ik geen enkel verschil
tussen "Normaal" en "Web-layout" kan constateren, ook niet als het
document een HTML-pagina is.)

> Aan vorige lijst koppelen

Okee.  Ik heb er "Aan voorgaande lijst koppelen" van gemaakt.
En ook:

  msgid "Apply to Current List"
  msgstr "Op huidige lijst toepassen"

> Een hyperlink is geen bladwijzer (dat is bookmark!). In Epiphany
> gebruiken we "Verwijzing kopiëren" voor deze string. Bovendien
> ontbreekt er een &.

Voorlopig heb ik er "&Hyperlinklocatie kopiëren" van gemaakt.  Het
wil me nog niet lukken om het betreffende menu-item te activeren:
het blijft de hele tijd grijs, onselecteerbaar, ook in een
HTML-document.

> Voorkeuren wellicht?

Het blijkt om een keuzemogelijkheid van alineastijlen te gaan.  Dus
niet "voorkeuren".

> Urgh. Wat is dit?

Bij nadere bestudering blijkt het een van de mogelijkheden te zijn
voor het te gebruiken teken voor de 'bullet' in een 'bullet list'.
In dit geval gaat het dus om ruiten (zoals in een kaartspel).

Al die herhalingen van 'List' lijken me compleet overbodig.  Ik heb
er het volgende van gemaakt:

msgid "Box List"
msgstr "Kubussen"

msgid "Bullet List"