[vertaling] coördinator Translation Project

Benno Schulenberg bensberg at justemail.net
Wed Oct 10 20:16:56 CEST 2007

Hallo Taco,

Jammer dat je erme ophoudt.

Taco Witte schreef:
> nu is er dus geen coördinator. Als iemand het wil worden, graag.

Aangezien niemand belangstelling toont, en om van die dubbele
PO-aankondigingen af te zijn, en omdat het gewoon het makkelijkste
is als ik het doe, heb ik mezelf maar als teamleider ingevuld.
Niemand bezwaar?

> Het beste zou zijn om dan actief meer vertalers te zoeken,

Heb je ideeën over waar ze te zoeken?  Misschien werven onder de
vertalers van Ubuntu en eventueel andere distributies?

> kijken wat distributies met de vertalingen doen

Dat is een enorme taak.  Zelfs als je van maar 20 pakketten voor
maar één distributie de vertalingen naloopt om te zien waar de
verschillen zitten, ben je een paar dagen bezig.

> (maken ze zelf verbeteringen die ze niet opsturen?

Dat is wel zeker, tenminste voor Ubuntu.  Andere distro's veranderen
volgens mij niks aan de in de pakketten meegeleverde PO-bestanden.

> alle administratie is nu: een mailtje sturen naar
> coordinator at translationproject.org met deze lijst als CC

Dat lijkt me nog steeds een goede procedure, zodat anderen kunnen
zien wat er gebeurt, en je je hoeft af te vragen wat er nu veranderd
is als je weer eens naar http://translationproject.org/team/nl.html
kijkt.

Met vriendelijke groet,