[vertaling] coördinator Translation Project

Taco Witte info at tacowitte.nl
Wed Oct 10 21:13:09 CEST 2007

Hoi Benno,

On Wed, 10 Oct 2007 20:16:56 +0200, "Benno Schulenberg"
<bensberg op justemail.net> said:
[snip]

> Heb je ideeën over waar ze te zoeken?  Misschien werven onder de
> vertalers van Ubuntu en eventueel andere distributies?

Ja, en misschien bij projecten die hun vertaling nu zelf regelen.

> Dat is een enorme taak.  Zelfs als je van maar 20 pakketten voor
> maar één distributie de vertalingen naloopt om te zien waar de
> verschillen zitten, ben je een paar dagen bezig.

Nou, als je ziet dat de vertaling verschilt (door naar de laatste
vertaler + datum te kijken) dan is het een aanwijzing dat er iets niet
gesynchroniseerd wordt. En het is mogelijk om gewoon de mensen te vragen
die met localization bezig zijn bij een distributie. Het gaat erom dat
er minder werk is en een hogere kwaliteit.

> Dat is wel zeker, tenminste voor Ubuntu.  Andere distro's veranderen
> volgens mij niks aan de in de pakketten meegeleverde PO-bestanden.

Het gebeurde meer (bij Debian bijv. en daar is toen contact over
geweest).

Vriendelijke groeten,
Taco