[vertaling] vertaling van hylafax

Benno Schulenberg bensberg at justemail.net
Fri Nov 16 21:58:50 CET 2007

Hendrik Maryns schreef:
> Benno Schulenberg uitte de volgende tekst op 10/28/2007 11:22 PM:
>
> Ik heb dat nu al zo’n drie weken geleden gedaan en nog geen
> reactie gekregen.

De FSF is langzaam en niet scheutig met reacties.  :)  Ik heb de
betreffende secretaris zojuist gemaild met de vraag of er al wat
binnen is.  Zodra hij antwoordt laat ik het je weten.

> Overigens, kan ik nog eens een verwijzing krijgen naar hoe dat
> met dat automatische vertalen zit?

Automatisch vertalen?  Je bedoelt met KBabel, dat ie uit eerdere
catalogi een enigzins gelijkende tekst opzoekt en invult?  Dat zit
onder Hulpmiddelen > Ruwe vertaling.  Maar als je zelf nog geen
compendium of vertalingendatabank opgebouwd hebt, dan werkt dat
natuurlijk niet.

Om zo'n compendium op te bouwen zou je alle volledig vertaalde
PO-bestanden van http://translationproject.org/team/nl.html op
kunnen halen en daarna deze samenvoegen tot een compendium:

  msgcat --use-first --no-wrap  *.po  >ruw-compendium.po

Trouwens, als je wilt, stuur dan alvast eens het gedeelte van
hylafax.nl.po dat je klaar hebt naar deze lijst, zodat we je
eventueel kunnen behoeden voor ongebruikelijke vertalingen.