[vertaling] de nieuwe website is zo ongeveer klaar

Reinout van Schouwen reinouts at gnome.org
Sun Jun 24 15:23:20 CEST 2007

Op zondag 24-06-2007 om 13:31 uur [tijdzone +0200], schreef Benno
Schulenberg:

> Het ontwerp is gemaakt in 1996, ik heb er verder niks aan veranderd.

Het is dus nog erger dan ik dacht :]

> Als je zin hebt en dingen eenvoudig een stuk fraaier zijn te maken,
> hier is de code: https://svn.vrijschrift.org/tp-repo/TP/ -- de
> webpagina's worden gegenereerd door voornamelijk lib/localweb.py.

Even los van de vraag of ik hier wat tijd voor kan vrijmaken, ik ga in
elk geval niet prutsen in die stukjes python-code waar letterlijk direct
HTML wordt uitgespuugd. Dat is anno 2007 puur masochisme. Een modern
webframework is wel een eerste vereiste [1], ik weet alleen niet in
hoeverre de python scripts die de webpagina's genereren en de scripts
voor de vertaalrobot met elkaar samenhangen.

> Je bedoelt van alle pagina's?  Ook van bijvoorbeeld welcome.html en
> maintainers.html?  Die vertaalbaarheid is er niet.  Ik zou niet
> weten hoe dat te doen; ik heb geen verstand van websites maken.

Volgens mij is Apache in staat om automatisch een html-pagina te
serveren gebaseerd op de taalvoorkeur in de browser. In combinatie met
xml2po moet je dan al een eindje kunnen komen.

[1] Ik ben me de laatste tijd wat aan het inlezen in Wicket, misschien
is dat een optie.

groeten,

--
Reinout van Schouwen