[vertaling] iso_639 en Nederlands

Freek de Kruijf f.de.kruijf at hetnet.nl
Wed Jan 10 15:58:18 CET 2007

Op woensdag 10 januari 2007 14:57, schreef Reinout van Schouwen:
> ...ik was allang blij dat ik het betreffende .po-bestand na enige moeite
> met behulp van Google heb kunnen lokaliseren. Mij is geen website bekend
> waar dit op zou moeten staan.

Deze komt toch regelmatig over deze lijst als er weer nieuwe modulen te
vertalen zijn of te laten zien dat er een moduul vertaald is.

Voor alle duidelijkheid, de website is:

   http://www.iro.umontreal.ca/translation/

Onder "Language teams" vindt je "| nl  |   Dutch  |" en onder Dutch de lijst
met geregistreerde vertalers en op diezelfde pagina daaronder de lijst met
"Domains" = modulen. Met statistische gegevens over hoeveel er vertaald is en
wie er aan een domain is gekoppeld. Zoals je kunt zien is er nog veel te
doen. Of het allemaal even zinvol is betwijfel ik....., maar er zijn
ongetwijfeld nog bestanden waarbij het wel zinvol is. Je hebt het voor het
uitkiezen. Door op een domain te klikken kom je bij de lijst met de
verschillende po-bestanden van dat domain. Klikken op het po-bestand haalt
het op. Bij Taco Witte kun je melden voor welke modulen je verantwoordelijk
wilt zijn. Zijn e-mailadres is te vinden op de bovenstaande website.

--
vr.gr.

Freek de Kruijf