[vertaling] iso_639 en Nederlands

Rinse de Vries rinsedevries at kde.nl
Wed Jan 10 13:41:03 CET 2007

Op maandag 8 januari 2007 01:43, schreef Rinse de Vries:
> [...]

Ben even mijn eigen draadje kwijt, dus post ik het hier even :)

West-Fries is gesproken in de provincie Fryslan in Nederland, Noord-Fries wordt gesproken in het kustgebied in Noord-Duitsland, oftewel de westkant van het Oost-Friese taalgebied.. Oost-Fries is een taalgebied in het Noord-Oosten van de deelstaat Nedersaksen, incl de Duitse waddeneilanden. De Oost-Friese taal wordt eigenlijk alleen nog gesproken in Saterland, maar het hele gebied heeft nog wel de Oost-Friese identiteit.