[vertaling] iso_639 en Nederlands

Jan Claeys janc+vertaling at lugwv.be
Wed Jan 10 00:46:16 CET 2007

Op zondag 07-01-2007 om 13:49 uur [tijdzone +0100], schreef Reinout van
Schouwen:
> - Volgens mij spreken Vlamingen officieel ook gewoon Nederlands.
> Moeten we dit toch vertalen als "Nederlands; Vlaams"? Zoniet, dan
> moeten we misschien ergens aan de bel trekken om dit terug te
> veranderen.

"Vlaams" is IMHO een subtaal of superdialect van het Nederlands, zoals
gesproken in West-Vlaanderen, een (groot) stuk van Oost-Vlaanderen, een
stuk van Zeeuws-Vlaanderen en (vooral oudere mensen in)
Frans-Vlaanderen.  Als je "Vlaams" wil vermelden moet je dus ook
"Brabants", "Limburgs", "Hollands", etc. vermelden.

--
Jan Claeys