[vertaling] nano-2.0.2 (100%, 0 untranslated) by Benno Schulenberg

Reinout van Schouwen reinouts at gnome.org
Tue Aug 14 14:28:24 CEST 2007

Op dinsdag 14-08-2007 om 12:50 uur [tijdzone +0200], schreef Freek de
Kruijf:

> plekken).
>
> Ik denk dat scrollen inmiddels wel een leenwoord is geworden.

Voorzover ik weet is 'schuiven' de standaardvertaling van 'to scroll',
in elk geval binnen het GNOME-vertaalproject houden we dat aan.

Het is wel waar dat 'scrollen' opgenomen is in de Van Dale hedendaags
Nederlands. Maar ik vind het eigenlijk minder mooi.

groeten,

--
Reinout van Schouwen
http://vanschouwen.info/