[vertaling] supergebruikers met wisselgeheugen

Reinout van Schouwen reinout at cs.vu.nl
Thu Aug 24 13:17:05 CEST 2006

Hallo Benno,

On Wed, 23 Aug 2006, Benno Schulenberg wrote:

> 1) Wat is de standaardnaam voor de beheerder van een systeem?

'beheerder'?

> niet, want erg lang.  Het liefst zou ik gewoon overal "root" zien, het
> antwoord dat 'whoami' geeft als je root bent.  Wat vinden jullie?

Afhankelijk van de context. Ik geloof dat ik wel eens 'root-gebruiker'
ervan gemaakt heb.

> RAM zit om te wisselen.  Rondkijkend lijkt het dat Gnome de term
> "wisselgeheugen" gebruikt, en KDE "swapgeheugen".  Maar volgens mij

Hm, ik gebruik meestal 'Virtueel geheugen' of gewoon 'virtueel' als het
duidelijk is dat het om geheugen gaat. Eerlijk gezegd kan ik me niet
herinneren de term 'wisselgeheugen' wel eens te zijn tegengekomen.

> kan deze term het beste onvertaald blijven: gewoon "swap"; het
> botst met geen enkel Nederlands woord.  Meningen?  Suggesties?

Dat het niet botst is nog geen reden om het maar niet te vertalen...

groeten,

--
Reinout van Schouwen	   ***	student of Artifical Intelligence
email: reinout at cs.vu.nl    ***	mobile phone: +31-6-44360778