[vertaling] vertaling van e2fsprogs (derde deel)

Arnold Metselaar arnold.metselaar at planet.nl
Sun Aug 13 10:47:05 CEST 2006

Op zondag 13 augustus 2006 09:51, schreef Tino Meinen:

> Ik had dit al eerder willen vragen/opmerken bij je vorige
> e-mails; wat zijn 'bad blocks' eigenlijk?
> Meestal vertaal ik 'bad' met 'foutief of ongeldig' ipv met
> slecht, omdat 'slecht' zo'n moraal-achtige connotatie heeft,
> althans bij mij dan...

Als ik het goed begrepen heb, zijn 'bad blocks' blokken die door
beschadigingen van het magnetische materiaal op de schijf
onbruikbaar zijn.

> Misschien mooier:
> tijdens het, als gebruikt, markeren van slechte blokken

Ik zie dat liever zonder de komma's:
tijdens het als gebruikt markeren van slechte blokken
Met de komma's ben ik geneigd "als gebruikt" te lezen als een
verkorte voorwaarde.

Groet,
Arnold