[vertaling] [loc] Stijlgids rev. 0.4

Benno Schulenberg benno at nietvergeten.nl
Sun May 15 22:29:17 CEST 2005

Ben Branders schreef:
> Ik heb de stijlgids geëxporteerd naar een PDF-bestand. Je kan het
> vinden op http://branders.name/files/stijlgids-04.pdf

Bedankt.  (Dat het een OpenOffice-ding was had ik wel begrepen, en
dat het een zipbestand was ook, maar uitgepakt kon ik er nog steeds
niks mee aanvangen, Firefox en Konqueror kunnen er geen chocola van
maken.)

Uit het document:

Hmm, als de werkwoordsvormen voor "u" net als die voor "jij" zijn,
dan lijkt me bovenstaande zin niet goed.  Dat zou dan toch “Vul in
onderstaande vakken uw naam en adres in” moeten zijn?

Simpelweg "Verwijzingen" lijkt me beter.

Het Engels schijnt een instructie aan de gebruiker te zijn, dus zou
volgens de tweede richtlijn het Nederlands in de imperatief moeten.

Lelijk.  Waarom niet "Maak een keuze uit..."?

Selecteren "in"?