[vertaling] meerduidig, niet-eenduidig, dubbelzinnig

Koen Vermeer koen at qi.tnw.tudelft.nl
Mon Mar 7 16:56:20 CET 2005

Op ma 07-03-2005, om 16:49 schreef Benno Schulenberg:
> Wat vinden anderen?  Wat heeft de voorkeur?

Niet-eenduidig vind ik erg lelijk, die valt voor mij als eerste af. Bij
de anderen heb ik allemaal voors en tegens. Overigens is ambiguous niet
per se meerduidig of niet-eenduidig. Het kan ook gewoon onduidelijk
zijn, waarbij het kan zijn dat het meerduidig is, of gewoon niet te
duiden. Dus, ik zou nog willen toevoegen:

Onduidelijk argument...

Koen