[vertaling] Abiword/Nederlandse grammaticaregels

Reinout van Schouwen reinouts at gnome.org
Fri Feb 11 18:33:14 CET 2005

cc: naar localization at nl.openoffice.org, voor hun ook interessant

Hallo allen,

Zoals sommigen (hai Marc!) van jullie wellicht weten heeft de huidige
cvs-versie van Abiword ondersteuning gekregen voor de
Link-grammaticacontrole engine.[1]

Hartstikke leuk natuurlijk, maar er bestaat tot op heden slechts een
grammaticaregelsdefinitie voor Amerikaans Engels. Dit bestand kun je
bekijken op [2]. (waarschuwing: niet voor jeugdige kijkers!)

Is iemand op de hoogte van het bestaan van geformaliseerde Nederlandse
grammaticaregels die in het Link-formaat omgezet zouden kunnen worden?
Zelf ben ik ook op zoek gegaan in de wetenschappelijke wereld, mocht ik
resultaten boeken dan laat ik het weten.

[1] http://www.link.cs.cmu.edu/link/
[2] http://www.link.cs.cmu.edu/link/ftp-site/link-grammar/link-4.1b/unix/link-4.1b/data/4.0.dict

--
Reinout van Schouwen			student of Artifical Intelligence
email: reinout at cs.vu.nl			mobile phone: +31-6-44360778