[vertaling] Re: [loc] schalen

Cor Nouws oolst at nouenoff.nl
Tue Dec 6 19:16:49 CET 2005

Ha allen,

Reinout van Schouwen wrote:
> On Mon, 5 Dec 2005, Arthur Buijs wrote:
> [van localization at nl.openoffice.org: scaling => schalen?]

> Dat is een vreemd soort autoriteitsargument. De vertalers die de
> afgelopen jaren aan de vertaling van The Gimp (zoals het
> fotobewerkingspakket heet) hebben gewerkt, kunnen net zo goed een foutje
> hebben gemaakt.

'Op schaal brengen' vind ik niet zo passen. Dat gaat m.i. uit van de
veronderstelling dat er een bekende schaal is, die wordt ingesteld. En
het gaat toch om 'vergroten/verkleinen' van de afbeelding?
Dus ik zou dat het mooist vinden. Als dat i.v.m. ruimte moeilijk is,
vind ik 'schalen' OK; taalkundig niet helemaal juist, maar wel zo praktisch.

vr. groet,
Cor

|  you need it - je hebt het nodig  |
|          OpenOffice.org           |