[vertaling] vFolder

Reinout van Schouwen reinout at cs.vu.nl
Tue Aug 9 13:58:56 CEST 2005

Hoi Tino,

On Tue, 9 Aug 2005, Tino Meinen wrote:

> In de nieuwe evolution zijn onlangs alle termen met vFolder (Virtual
> Folder) vervangen door Search Folder.
> Hoe gaan we dat vertalen?
> Zoekmap is een optie, maar misschien is Filtermap ook wel een goeie.
> Misschien hebben jullie nog betere suggesties?

Filtermap zou kunnen, maar dan moeten de andere strings die betrekking
hebben op die functie ook van 'filteren' spreken en niet van 'zoeken'.
Als het niet zo'n lang woord was zou ik misschien 'zoekresultatenmap'
overwegen.

De huidige vertaling heeft het over vMappen, dat kan in elk geval niet,
maar 'virtuele map' is natuurlijk ook nog een optie.

> kunt stoppen (virtueel dan, de berichten zelf worden niet verplaatst, ze
> worden alleen in die map weergegeven).

Een soort projectie dus eigenlijk. Projectiemap?

groeten,

--
Reinout van Schouwen	   ***	student of Artifical Intelligence
email: reinout at cs.vu.nl    ***	mobile phone: +31-6-44360778