[vertaling] Re: [KDE-i18n-nl] BBQ

Gerald Raucamp cavey at vengeance.et.tudelft.nl
Tue Apr 19 14:22:32 CEST 2005

On Tue Apr 19 2005, Vincent van Adrighem <adrighem at gnome.org> wrote:
> Ik ben ook geneigd om voor "lokatie" te gaan. In ieder geval voor de
> huidige versie van GNOME. (Scheelt ook weer werk. 150 woorden veranderen
> i.p.v. 250. :) ) Het groene boekje kan me op dit moment niet ervan
> overtuigen dat locatie correcter is dan lokatie.

Ik ben geneigd om voor de voorkeur(s)spelling te gaan. Heb vroeger altijd
geleerd dat sommige woorden zowel met een c als met een k geschreven kon
worden, maar dat de c de voorkeur genoot. Ergo: locatie.

Maar goed, dat is mijn basisscholing ^_^

En wat betreft het veranderen van 150 woorden, eh, search&replace regexp
magie? :P

> Groetjes,
> Vincent

Ik gok de voorkeurspelling zoals die ooit eens in nederland gold.
Locatie ;)

Groetjes,

Gerald Raucamp - cavey at vengeance.et.tudelft.nl
                           http://www.cavey.nl