DVD: hoofdletters of kleine letters? (was Re: Totem)

Reinout van Schouwen vertaling@nl.linux.org
Sun, 5 Sep 2004 20:43:41 +0200 (CEST)

On Sun, 5 Sep 2004, Huib Kleinhout wrote:

> Maar consensus binnen de vertalersgroep hoeft niet boven alles te gaan.

Daarmee ben ik het in principe wel eens...

> Ik denk dat er goede redenen zijn om dvd en cd met kleine letters te
> schrijven. Namelijk omdat, zoals ik het interpreteer, de meeste
> taalkundige autoriteiten dit zo adviseren.
> http://taalunieversum.org/taal/advies/vraag/180

Ik moet hieruit toch concluderen dat het juist is om hoofdletters te
gebruiken, aangezien het een internationaal ingeburgerde schrijfwijze
betreft.

> Afkorting met eerste letter een hoofdletter: (dit omdat totem een menu-
> item heeft dat dan Dvd of Cd zou moeten zijn)
> http://taalunieversum.org/taal/advies/vraag/771/

Ik ben het met je eens dat de eerste letter in het geval we kiezen voor
kleine letters, ook wel klein mag zijn.

groeten,

--
Reinout van Schouwen			student of Artifical Intelligence
email: reinout@cs.vu.nl			mobile phone: +31-6-44360778