Totem

Reinout van Schouwen vertaling@nl.linux.org
Sun, 5 Sep 2004 13:44:55 +0200 (CEST)

  This message is in MIME format.  The first part should be readable text,

---559023410-1804928587-1094384695=:834

[persoonlijke mail =3D> lijst]

On Sun, 5 Sep 2004, Huib Kleinhout wrote:

> Je opmerkingen zijn verwerkt. Ik heb alleen 'willekeurige volgorde'
> gebruikt (origineel 'shuffle mode') en dvd/vcd consequent in kleine
> letters.

Ik vind wel dat we consistent moeten zijn in vertalingen binnen GNOME.

> Willekeurige volgorde vind ik veel beschrijvender en past ook qua ruimte
> in de vensters/menu's van totem. Denk je niet dat de analogie met het
> schudden van kaarten te ver gezocht is? Het schudden van cd's of bandjes
> is fysisch bovendien niet echt realistisch.

In Rhythmbox heb ik dus wel voor 'Schudden' gekozen, want het gaat hier=20
om een lijst van nummers, ik stel me die nummers tweedimensionaal voor=20
als kaarten, heb jij bij ieder nummer een cassettebandje voor ogen?

>  Misschien kunnen we dit wel in de groep discussi=EBren. Consistentie is=
=20
> meestal belangrijker dan onze persoonlijke mening.

Hierbij in de groep gegooid. :)

> Dat dvd en cd moeten we eigenlijk vragen aan een Neerlandicus. Het
> conflict zit hem in de regel dat we een hoofdletter gebruiken aan het
> begin van een zin en dvd, vcd en cd in kleine letters hoort. Het
> resultaat Vcd, Dvd en Cd is dan niet echt mooi.

Eerlijk gezegd vind ik dvd en cd ook niet mooi. Misschien komt het omdat=20
ik overal die acroniemen met hoofdletters tegenkom en is het met kleine=20
letters wel correcter, maar bij mij jeukt dat een beetje.

groeten,

--=20
Reinout van Schouwen=09=09=09student of Artifical Intelligence
email: reinout@cs.vu.nl=09=09=09mobile phone: +31-6-44360778
---559023410-1804928587-1094384695=:834--