Beginnersvraag

Koen Vermeer vertaling@nl.linux.org
Mon, 04 Oct 2004 21:34:38 +0200

On Mon, 2004-10-04 at 18:26, Vincent van Adrighem wrote:
> Als het om een gnome-programma gaat, dan is het eenvoudig. We hebben
> speciaal daarvoor een pagina ingericht op de gnome-nl webstek.
> ( http://nl.gnome.org/foutrapport.php )

Ja, die had ik al gevonden. Maar ik vroeg me af hoe ik kon kijken of het
niet in een nieuwe versie al verbeterd was.

> Valt het niet in een van bovenstaande categorie=EBn, dan kun je het beste
> contact opnemen met de laatste vertaler Deze is te vinden door te kijken
> in de vertaling zelf. Die kun je (meestal) op je systeem zelf vinden. De
> vertaling staat namelijk
> in /usr/share/locale/nl/LC_MESSAGES/programmanaam.mo
> Om die vertaling zelf te kunnen lezen gebruik je msgunfmt (message
> unformat).

En daarmee heb ik op een nieuwer, Engelstalig systeem kunnen zien dat
het inderdaad al is verbeterd.

Bedankt voor de hulp! Misschien een idee om die msgunfmt ook op
http://nl.gnome.org (ik zag dat je de webmaster bent) te vermelden?

Koen