Beginnersvraag

Vincent van Adrighem vertaling@nl.linux.org
Mon, 04 Oct 2004 18:26:56 +0200

--=-s79QZxWxQitRSutheKDX

Op ma, 04-10-2004 te 17:33 +0200, schreef Koen Vermeer:
>=20
> Inderdaad, de eerste vraag is 'welk programma', maar het gaat me er
> juist om dat ik natuurlijk niet steeds in hetzelfde programma
> fouten/onvolledigheden tegenkom, maar dat dat nogal wisselt
> (willekeurig, niet kriskras :-) ).
>=20
> Concreter: Momenteel stoor ik me aan 'Regelafbreking' waar in het
> Engels
> 'Wrap around' o.i.d. staat (Galeon 1.3.14, Zoek tekst...). Maar ik
> kom,
> als mierenneuker, nog wel vaker wat tegen.

Als het om een gnome-programma gaat, dan is het eenvoudig. We hebben
speciaal daarvoor een pagina ingericht op de gnome-nl webstek.
( http://nl.gnome.org/foutrapport.php )
Deze pagina is afgekeken van de KDE-collega's. Die hebben een
vergelijkbare pagina op http://www.kde.nl/helpen/bugs.html

Valt het niet in een van bovenstaande categorie=C3=ABn, dan kun je het best=
contact opnemen met de laatste vertaler Deze is te vinden door te kijken
in de vertaling zelf. Die kun je (meestal) op je systeem zelf vinden. De
vertaling staat namelijk
in /usr/share/locale/nl/LC_MESSAGES/programmanaam.mo
Om die vertaling zelf te kunnen lezen gebruik je msgunfmt (message
unformat).

Als je d'r niet uitkomt kun je ook contact opnemen met een van de makers
van het programma of een mailtje op deze lijst loslaten. Dan lossen we
het samen wel op.

Groetjes,
Vincent

Als het om een ander programma gaat