Beginnersvraag

Koen Vermeer vertaling@nl.linux.org
Mon, 04 Oct 2004 17:33:10 +0200

Even een beginnersvraag:

Stel ik vind een fout in / ben het niet eens met een Nederlandse
vertaling in een programma. Welke route bewandel ik om te kijken of dat
inmiddels is opgelost en indien dat niet het geval is het op te lossen?

Inderdaad, de eerste vraag is 'welk programma', maar het gaat me er
juist om dat ik natuurlijk niet steeds in hetzelfde programma
fouten/onvolledigheden tegenkom, maar dat dat nogal wisselt
(willekeurig, niet kriskras :-) ).

Concreter: Momenteel stoor ik me aan 'Regelafbreking' waar in het Engels
'Wrap around' o.i.d. staat (Galeon 1.3.14, Zoek tekst...). Maar ik kom,
als mierenneuker, nog wel vaker wat tegen.

Koen