[vertaling] discussie over Firefox

Frank Fesevur ffes at users.sourceforge.net
Fri Nov 12 15:02:36 CET 2004

At 13:57 12-11-2004, you wrote:
>Er schijnt op het web nogal wat discussie over de vertaling van
>Firefox/Mozilla te zijn. Hoe staat het daarmee?
>
>(Het stroomde mijn wereld binnen via
><http://groups.google.com/groups?threadm=j.visser-
>10CA89.23502009112004%40news.wanadoo.nl> en
><http://groups.google.com/groups?threadm=opsg9cmpzkcvfty8%40news.indiv
>idual.net>. Rijk Geijtenbeek is de vertaler van Opera.)

Er wordt druk gediscussieerd op irc://irc.mozilla.org/#mozilla.nl

Een kort samenvatting, als ik alles goed begrepen en onthouden heb:

- De Nederlandse versie wordt op korte termijn verwacht. Er schijnen wat
problemen bij mozilla.org te zijn om de Windows versie te builden.

- De 1.0 vertaling wordt, wat op IRC is gaan heten, de Martijn Ras versie:
   - Hij is degene die tot nu alle 0.x versies gemaakt heeft
   - Hij is degene die vertalingen als bladerprogramma en webstek gebruikt
heeft.

Daarna zal de vertaling overgedragen worden naar het (nog te vormen?) team
en die zullen het dan verder oppakken.

Maar nogmaals, ik weet niet 100% zeker of dit de meest actuele stand van
zaken. Voor nadere info gebruik het IRC kanaal. De meest actieve vertalers
zijn er OP's.

Gegroet,
Frank