[vertaling] woordenboek uitbreidbaar?

Taco Witte tcwitte at cs.uu.nl
Mon Nov 1 20:58:50 CET 2004

Op ma, 01-11-2004 te 16:17 +0100, schreef Reinout van Schouwen:
> Beste allemaal,
>
> Ik vroeg me af of de beheerder van vertaling.vrijschrift.org plannen had om het
> woordenboek uitbreidbaar danwel bewerkbaar te maken?

Hoi Reinout,

Dat zal ik wel zijn ;-). Ja, dat is zeker de bedoeling. Bewerkbaar is
het woordenboek trouwens stiekem al, uitbreidbaar eigenlijk ook, maar
dat heb ik uit gezet. Ik wist op dat moment nog niet hoe ik
authentificatie zou doen, en nu eigenlijk ook nog niet. Het systeempje
is zo simpel dat het niet makkelijk is om te zien wat er veranderd is,
er zit geen versiebeheer in. En ik wilde het eigenlijk ook niet veel
ingewikkelder maken (er hoeft geen discussie in, daar is de wiki al
voor).

Maar een mooi moment om het te vragen; wat vinden jullie:
1) iedereen moet het woordenboek kunnen veranderen (toevoegen, wijzigen,
verwijderen)
2) iedereen moet een account kunnen krijgen om dat te doen (er is dus nu
geen versiebeheer, dus individuele wijzigingen zijn niet te zien)
3) alleen een selecte groep heeft een account

> De wiki en deze lijst fungeren als een soort denktank waarvan de resultaten
> uiteindelijk in dat woordenboek terecht zouden moeten komen...

Klopt (ik moet ook nog eens zorgen dat de oude wiki op z'n plaats komt).

Met groet,
Taco